Z roku na rok coraz więcej polskich firm decyduje się na zakup różnego rodzaju reklamowych upominków. Nic w tym dziwnego – tego typu produkty są niezwykle uniwersalne i nigdy nie wychodzą z mody. Korzystać można z nich zarówno w biurze, jak i w domu. Kupując wysokiej jakości notes, długopis czy kubek możemy mieć pewność, że posłużą one naszym klientom przez długi czas, a znajdujący się na ich powierzchni nadruk będzie utrwalał pozytywny wizerunek naszego przedsiębiorstwa w ich pamięci. Tego typu gadżety rozdawać można podczas imprez branżowych takich, jak targi, sympozja czy konferencje lub dołączać do składanych przez klientów zamówień. Jedną z technik wykorzystywaną do zdobienia reklamowych prezentów jest sublimacja. Na czym dokładnie polega ta metoda? Poniżej garść cennych informacji na jej temat.Gadżety firmowe zdobione metodą sublimacji wykorzystuje się w przypadku produktów wykonanych z poliestru. Podobnie jak w przypadku termotransferu, technika ta opiera się o wydrukowanie stworzonego przez klienta projektu z wykorzystaniem specjalnej farby sublimacyjnej. Następnie, z zastosowaniem bardzo wysokiego ciśnienia oraz temperatury, produkt przenoszony jest na koszulkę, bluzę czy kurtkę.
Takie gadżety firmowe mają jedną podstawową zaletę – w przeciwieństwie do termotransferu, nadruk nie pęka w czasie użytkowania, co sprawia, że ozdobione w ten sposób produkty charakteryzują się dużą trwałością. Do wad tej techniki zaliczyć można natomiast ograniczenie do drukowania na białym podłożu – jedynie wówczas możliwe jest uzyskanie właściwych kolorów, w tym również barwy białej. Na rynku spotkać można się także z białymi farbami sublimacyjnymi.
gadżety firmowe, które ozdobić można w ten sposób to nie tylko wymienione powyżej typy odzieży. Sublimacja doskonale sprawdza się także w przypadku parasoli, smyczy oraz wszelkiego rodzaj twardych powierzchni takich, jak chociażby kubki. W ostatnim przypadku podłoże musi zostać pokryte specjalnym lakierem poliestrowym – jedynie wówczas możliwe jest zastosowanie tej metody.